Att döpa eller inte..

Jag är kluven i frågan.. Jag tror inte på gud och det gör heller inte Nichlas. Så varför ska vi låta vår dotter bli medlem av svenska kyrkan? Visst det är tradition och en fin tillställning för barnet. men kan man inte ha samma tillställning utan präst och surr om gud? Bell har ju redan fått sitt namn? Jag känner inget behov av att någon gud ska välkomna henne, det beslutet kan hon ta när det är dags för konfirmation. Alltså när hon blir 14. Jag kommer ju stötta henne i vilket fall som helst i det val hon gör. Men jag lutar åt att skippa dop. Min tro på någon gud försvann förra julen, för finns det någon högre makt så är denne jävligt orättvis. Inte bara för våran del utan för allt hemskt som sker oskyldiga människor och djur. Ja kluven är jag, det lutar ju mest åt nej, men det lär väl tryckas på både här och där så tillslut lägger man sig. Vill hellre ha en liten fest/fika med tårta och gott för att fira att hon är här. Inge Amen och heliga andar och tjaffs.. Ber om ursäkt om någon tar illa vid sig, men min blogg och mina tankar :P Nu skriker fislisa. Hej!

Kommentarer
Postat av: Kusin Vitamin

Ni kan ju alltid ha en oreligiös namnceremoni :) Säg till om du behöver bakhjälp ;)

2012-01-17 @ 00:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0