Värme och väntan, klokhet..

Värme: Ja som de flesta av er så har det ju varit tropisk värme. Och det är inte lätt att vara tjock OCH gravid. Jag håller fortfarande tummarna för att det poppar upp någon lgh med uteplats snart.. men det ser mörkt ut.

Väntan: Imorgon är det RUL, kl 11.30. Som jag har väntat. Jag är orolig som vanligt, livrädd rent ut  sagt. Var ju faktiskt in på UL i torsdags då jag fick en störtblödning, men allt var bra även denna gång. Blev även klokare denna undersökning än de andra gångerna.. Jag blöder med största sannolikhet från moderkakan. Just nu ligger den som en ostbåge och i och med att den växer uppåt så blöder jag, tack vare sprutorna och tabletterna. Men det är en lättnad att veta att blöder jag mer, vilket jag kommer göra så behöver jag inte få panik. Dessutom har vi köpt en doppler, så vi kan lyssna på hjärtat. Det ger verkligen ett lugn i hela kroppen när man hör det ljudet. Eftersom jag även har moderkakan delvis i framvägg så känner jag heller inte så många rörelser, och då är dopplern ovärderlig! 349 kr på Kjell och Company.

Körningen då, jo det går framåt, har även installerat Bonniers trafikskola så jag ska plugga teori under tiden och också. Då blir jag förhoppningsvis klar med båda samtidigt så jag får det förbenade körkortet!

Det vart en liten uppdatering iaf, men imorrn lovar jag 99% bild på Neo´s lillasyskon! kan inte lova 100 eftersom det måste finnas en marginal att nåt går snett, tekniskt alltså. Även om det värsta skulle inträffa så kommer jag lägga upp en bild.


Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0