Vändning

Ja som de flesta vet så var vi på vändningsförsök igår. Och det lyckades så nu ligger vår tjuriga bebis med huvet neråt. Var ju livrädd att det skulle göra fruktansvärt ont och ganska inställd på att det skulle misslyckas, för chansen är 50/50.. Men som sagt så gick det strålande! Det tog väl halva dagen, men det var ju för att det är så mycket runt omkring. CTG kurvor och vila. Vi kom in vid 07.30 och åkte därifrån vid 12. Hade fått order om att om jag fick sammandragningar skulle jag komma in igen på kvällen. Jag fick några på kvällen, så jag ringde och rådfrågade. Tydligen var största risken att moderkakan lossnar och då skulle det göra väldigt ont och blöda.. Och jag hade ju ingetdera, så jag bestämde mig för att avvakta. Idag tog jag och N med oss Baby och gick ett varv runt vivstavarvstjärn.. Hade konstanta sammandragningar hela tiden. När vi kom hem så släppte det. däremot fick jag nojja och tyckte att hon rörde sig extremt lite så jag ringde förlossningen och fick komma in. Väl där inne så blev det jku som vanligt en himla fart på damen.. Var även rädd att hon hade lyckats vända på sig igen. Min underbara pappa fick äran att skjutsa in mig så han fick även följa med in och kolla CTG. Tillochmed barnmorskan var osäker på om hon hade vänt sig så vi fick ett UL för att vara säker. Min pappa var helt fascinerad när han fick se lilltjejen, speciellt eftersom hon visade två gånger att hon gapade och svalde fostervatten. Var så mysigt att kunna dela det med min pappa. Vi fick ju ävendenna gång bilder och pappa frågade snällt om han kunde få en. Givetvis! så när sjukhusvistelsen var över åkte vi och käkade på Ikea, då ville han gå ner och köpa en fin liten ram till bilden. Blev så rörd att jag fick kämpa emot tårarna som var på väg.. Nu känns det verklilgen att det är nära, och att alla håller på att längta ihjäl sig!! Jag har även påbörjat ett nytt projekt. Att sy mina egna gardiner.. Tyget är jättesnyggt, men frågan är hur vackert det blir när de kommer upp eftersom jag kör latmaskvägen och inte nålar utan kör på ögonmått ;) Näe nu ska jag ta och fundera lite över ett förlossningsbrev, risken finns att jag somnar för jag är helt slut.. Ska försöka slänga in ett kort på magen och senaste UL bilden, men det blir nog imorrn så håll utkik ;) natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0