Ganska produktiv dag!

Idag har jag varit ganska aktiv, upp kl 06 för att hinna med bussen till MVC. kl 07.45 var det dags att dricka den vidriga sockerlösningen för att kolla så jag inte har graviddiabetes. Dricka skiten, sen sitta och filosofera i två timmar. Och precis som förra gången så var mitt socker perfekt. Efter det var jag på Domus och handlade lite fika och promenerade bort till min gamla granne Linda. Umgicks med henne till kl 14 då mamsen kom och hämtade mig. Hem och tog en macka och tog mig en välbehövlig powernap på två timmar. Då hade N gjort mat, han är så snäll min underbara sambo. Åt och sen kom mamma med Audin, då var det dags för lite övningskörning igen. Vi åkte och hälsade på min mormor. Baby fick följa med hon också och springa av sig lite så nu ligger hon helt utslagen bredvid mig i soffan.

I helgen som varit har vi haft inneboende i form av Strappa. På lördagen var det dags för min kärlek att bli ett år äldre nämligen 36 år. Pappa hade bjudit hem oss på en tre rätters middag, jag åkte före och hjälpte till med lite förberedelser. Förrätt: Blomkålssoppa toppad med kräftstjärtar och bacon. Varmrätt: Fläskfile med smördegsinbakad potatismos och smulad fetaost, toppad med västerbotten ost, tille det serverades en champinjon sås. Efterrätt: En retroklassiker i from av päronhalva med smält aftereight och glass. Behöver jag säga att vi var mätta som grisar? Trevligt var det iaf, vi som åt var jag, N, Ulli, Pappa, Mamma och Örjan!
På söndag var det dags för kalas, gästerna bestod av familjen Andersson, P och B-m, N´s mormor och även två av hans kusiner. Vi bjöd på tårta och lite bullar och kakor. N blev supernöjd över presenterna, jag med såklart! Mysigt att träffa alla, men det blir lite mer mysigt när man kan träffa alla separat så vi bokade in middag med fam. Andersson. Man hinner liksom umgås lite mer med alla, än nar man ska underhålla alla på en gång. Men trevligt var det iaf. På kvällen var vi helt slut så vi slog på en film och hoppade i säng tidigt..

Veckan har ju precis börjat och inplanerat är både bra och tråkiga saker. På onsdag är det dags för UL igen och träff med läkaren. Trivs vi inte med henne så ska jag byta.. Sen på fredag fyller våran lilla fyrbenta fis 2 år, men det är även begravning för Örjans morfar. Mindre roligt..

Nu kom min prins och satt sig för nu är det dags för säsongsavslutning på True Blood.

Adios!




Vecka 31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0