Sjukling

Jag visste att det var jobbigt när ens barn är sjukt, men att det var så här hade jag inte en aning. Och då menar jag känslomässigt, jag kan vara utan sömn helt bara hon slipper va sjuk. Hon är verkligen sjuk på riktigt. Hittills har hon bara haft lite hög feber och varit lite hängig. Men nu rinner det, hostas, kräks , svettas ja en riktigt ordentlig förkylning. Som tur är så är jag en ganska lugn person ändå, har ringt 1177 en gång och det var nyss, eftersom hennes feber vägrar gå ner. Trots Alvedon och inte ett klädesplagg på kroppen utom blöjan hela dagen. Men hon äter och har sina glada stunder, så jag känner mig hyffsat lugn iaf. Men vilken total klåpare till läkare på Vc!!! Först kommer sköterskan och tar snabb sänka och kollar feber. Ingen feber då. Läkaren kommer inrusande, hälsar, kollar sänka, den är bara 3. Positivt antar jag. Lyssnar på hennes lungor i ca 30 sekunder totalt. Och flyttar runt stetoskopet hela tiden. - nej här är vi frisk, säger han.
Jag- okej?
Dr. Idiot- ja du vet barn har ca 70 infektioner under dagistiden.
Ha en trevlig dag, hej hej.

Hon är 6 månader ditt jävla rikspucko!! Vad beror hostan på, jag skiter väl i dagistiden. Roligt att hon går från att vara fullt frisk, dock med en hemsk hosta som tydligen inte märks i lungorna till att på eftermiddan vara dunderförkyld. Åh vad förbannad jag var och är på Dr. " jag har bara tid 60 sekunder, sen springer jag ut vare sig barnet är friskt eller döende"...

Han hade väl kunnat titta i öron, hals och pratat om vad hostan kunde ha varit. Jag hade blivit nöjd om han bara sagt att det kan vara för det är en förkylning som håller på att bryta ut. Inte springa ur rummet och typ ropa efter vägen att hon är så frisk så.

Nä nu ska vi nog byta Vc, är Inge nöjd med Bvc heller. Tycker inte jag får den hjälp jag behöver, allt jag frågat om har jag fått tagit reda på själv ändå.

Nu är min älskade prinsessa ledsen. Ajöss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0