Alkohol

Jag tycker egentligen inte om alkohol, eller snarare effekten det har. Jag har vuxit upp med alldeles för mycket promille runt om mig, och det har satt sina spår. Jag tänker aldrig tillåta att Bell ska tvingas uppleva det jag gjort. Fulla människor på jul, midsommar, påsk, födelsedagar och semestrar. Ja jag röker så jag är väl kanske inte den att döma heller, men även om jag röker 20 cigg på en dag så står jag på två ben, sluddrar inte och vet att handling har konsekvens. Jag snarkar troligtvis inte värre än en utslagen björn heller. För just nu har jag en sambo bredvid mig som kände för att hinka i sig en champagne plus en kvarting bara för att det fanns hemma, som nu snarkar värre än en jetmotor. Jag vet att på sommaren dricks det mer, men när är enough is enough? När är problemet ett faktum? Jag själv tycker det är helt befängt att dricka såna mängder, än mindre när man bara sitter hemma framför datorn??? Vart är logiken? Tar jag upp det så vänder han det bara och säger att slutar du röka så slutar jag dricker. Vi hade em deal sinsemellan att jag slutar med snask och gotta och han med alkohol, fram till Turkiet resan. Vi fick vardera 5 fri dagar då vi fick göra som vi ville. Det gick och går faktiskt riktigt bra för mig, han däremot har har förbrukat två av sina fem på en vecka.. Usch, jag hoppas bara att om dagen kommer och jag inser att det gått överstyr, att jag har modet att lämna honom och inte köpa ursäkterna istället.

Sprit är fan inte bra för nåt. Va fyller det för syfte egentligen.

Sova lite kanske så man orkar med ett besök på Idyllen imorn :) Bell ska ju göra sin restaurang premiär ;)


Kommentarer
Postat av: Anna Engberg

Förstår verkligen din situation eftersom jag levt under liknande förhållanden, är man sugen att dricka så bagatelliserar man ju sitt drickande " Jag är värd det" "Det finns ändå hemma" " Jag går ju i alla fall inte ut på krogen" Klart du har det modet och styrkan om det skulle komma en sån dag då du funderar på det beslutet, du har ju Bell och Neo i tankarna! Du är ju bevisligen en skitstark morsa i mina ögon!!! KRAM

2012-06-03 @ 12:13:50
URL: http://hondjavulen.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag hatar alkoholen. Den hör verkligen inte hemma i barnens värld! Så jag dricker inte av princip när barnen är med vid middagar och liknande. Svårt för många att förstå, men när alkoholen har varit med och förstört mycket minnen som annars kunde varit fina är det enkelt att välja bort.

2012-06-04 @ 18:31:32
URL: http://emmastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0