Det börjar närma sig

Nu är det inte långt kvar till lördag, det mesta är fixat. Inatt satt jag uppe till ca 02.00 och gjorde klart ljuskopparna. Tanken var 8 st men det blir nog sju, för den sista blev inte bra, var så trött så jag missa ju typ halva ljuskoppen när jag skulle måla. Svärmor har tvättat och strukit och stärkt alla kläder som Bell kommer ha på sig under dagen. Det tackar vi för, för mina talanger sträcker sig inte till tvättning och strykning. Iaf inte i klass med b-m, det blir kritvitt och inte en skrynkla i sikte! Själv avslutar jag oftast med.. Äh det där syns knappt ;)

Min lilla tjej utvecklas så det knakar, nu håller hon sin lilla flaska själv och förstår att man ska dricka ur den, hon får inte in lutningen riktigt än dock. Men det kommer.. Går och velar fram och tillbaka om hon ska få flytta in i sitt rum snart. Tack vare erfarenhet vet jag att det kommer bli varmare i sommar även om Gud just nu pissar på oss ;) Och varmt ute betyder jättevarmt inne= svettig mama! Så jag vill ju ha fönster och fläkt på nätterna, och lilla fröken fixar nog inte det. Lite separationsångest har jag ju, samtidigt som det skulle vara underbart att slippa vakna med en kudde som inte är dyngsur i svett.

Hur går det annars då, jo Bell kör på med mat-3ggr/natt skift så jag känner mig konstant trött. Och det har jag inte tid med nu, har massor att hinna med.. Tvätt, dammsugning, sängkläder och gästboken till dopet.. Skulle även behöva baka en laddning bullar till. Mer timmar på dygnet tack!

Massor att göra var det ja, inte blogga ;)

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0