Ladies night!!

Ikväll ska jag äntligen få gå på ladies night igen! Som jag längtat! Och ikväll har vi även unnat oss middag och dessert! Ica hade erbjudande så det var ju bara till att hitta frivillig som ville hänga på, och som min riddare på vit häst tackade min underbara bonus syster Malin ja. Lycka! Jag hoppas hon tycker det är lika bra som jag gör, men det återstår att se :)
Jag håller i övrigt på att repa mig från en förkylning, och mitt i det så ska det pluggas teori, för snart smäller det faktiskt, om mindre än en månad kan jag faktiskt ha körkortet! Som jag ska köra! Förutsatt jag får tag i en hyffsad bil då ;)

Annars då, jag vet inte om jag nämnt mitt möte på af, när man är i fas 3 och börjar på mamma penning, så är du tvingad att endast vara hemma 1 år med ditt barn. Sen måste du in i fas 3 igen, gör du inte det blir du helt utan ersättning i ett år. Man får inte ens söka försörjningsstöd. Sagt och gjort gick jag på af i måndags, 1a oktober. Att vänta en timme på att få komma in och träffa en random handläggare gjorde ju inte att besöket började bra. Ska tilläggas att det var 8 pers före mig.
När jag väl får komma in låter allt så bra, ända tills jag säger att bag nyss varit mammaledig och är i fas 3. Handläggaren blev likblek och skickade mig till nån annan som hade mer koll. Jo tjena!!

Karln är otrevlig och snäser ut, "har du körkort" - nej jag har uppkörning 24.. Ok, du ska kontakta Peter och du ska få börja som ledsagare. - när då? Undrar jag lite försynt. Du ska ha kontaktat honom senast 22 oktober. Så du kan börja 1 november. -men jag har inte dagisplats förrän 7 januari?
Kommunen är tvingad att ge dig en plats på en gång.


Jag får skriva på ett papper, han säger inte nåt om vad det är för papper.. " skriv på" är det enda han fräser ur sig.

När jag kommer ut känner jag gråten i halsen, jag är tvingad att lämna min bebis på dagis, och inte nog med det så ska hon vara där heltid för jag ska arbeta som ledsagare med en ersättning av 65% av min à-kasseersättning! Och den är inte hög..
Jag kommer heller troligast inte få det dagis jag vill ha eftersom vi kommer få ta första bästa där det finns plats.

Man kan tro att jag begått något brott. Det är så det känns. Straffad för att jag är arbetssökande.

Nu tänker jag göra allt i min kraft att undvika detta skräck scenario. Så jag ska börja plugga, på heltid. Då kan bell börja på dagis i januari och jag slipper jobba gratis.

När jag kom hem och lyckats smälta allt, börjar jag kolla upp vad han sagt. Och blir än mer förbannad. I fas 3 får dj inte utföra ett riktigt arbete utan bara sysslor som är kvalitetshöjande för arbetsplatsen/företaget. Plus att dom får 5000 i månaden för att "ta emot" mig. Ungefär som jag har spetälska. Men hur ska jag kunna vara ledsagare utan att utföra ett riktigt jobb? Sen läste jag även att jag kan få påverka vart jag ska ha min sysselsättning. Jag blev inte ens tillfrågad..
Jag brukar inte skylta med mina politiska åsikter, men denna gång måste jag ju fundera om vilka sorters droger regeringen gick på när dom kom på fas 3? Hallucinogen eller uppåttjack?

Nu har jag skrivit av mig lite så jag kan njuta ikväll istället!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag blir verkligen upprörd när jag läser detta! Hoppas verkligen folk tänker efter till nästa val. Och går och röstar! Allt för många är åsiktsmaskiner hemma men går inte och röstar.

2012-10-06 @ 13:01:56
URL: http://frokenholmsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0