Pengasugare!!

Det är ju fan inte klokt. Halkbanan, teori provet och uppkörning inbokat. Men lägg även till 9 körlektioner. Så 4500 för dom, 325 för teori prov, 1800 för uppkörning, plus halkbanan 2300. Jag begriper faktiskt inte varför min körlärare tycker att jag behöver 8 lektioner till, den nionde är ju innan uppkörningtiden så den förstår jag. Visst jag fick motorstopp igår, men det är ju för att jag var nervös. När jag kör med morsan är jag hur lugn som helst, inga motorstopp, gör allt som man ska. Men så fort jag sätter mig i den satans checkers bilen börjar benmuskulaturen lösas upp, svettas, torr i munnen. Allt beror på att jag tycker verkligen inte om att bli synad in på varje muskel rörelse, jag klarade aldrig av presentationer i skolan heller... Ja jag är väl löjlig, men samtidigt tycker jag att min lärare är orättvis, 8 lektioner till. Vart ska vi få dem pengarna ifrån liksom. Det var ett pusslande att få ihop resten av pengarna..

Jag känner mig på dåligt humör, den sista september har jag min sista mammadag. Sen är jag tillbaka i fas 3. Slav fasen även kallad. Gör samma arbete som de andra på just det företag du hamnar på, men utan lön, utan rätt till ledighet, utan att få räkna in timmarna till à-kassan. Vissa är inte ens försäkrade. Hur kan så många svenskar rösta på alliansen, som ser till att dom fattiga blir fattigare, dom sjuka sjukare. De arbetslösa helt värdelösa. Vad hände med som du behandlar andra vill du bli behandlad själv? Eller empati för människor som redan ligger ner, medmänsklighet? Ibland vill man bara gråta när man läser statusuppdateringar som "vill man jobba finns det jobb" " bidragssverige".. Det är tragiskt att dom som har jobb tror på skitsnacket att vill man jobba så finns det, men varför ska jag då hamna i fas 3 och jobba gratis? Är jag mindre värd än "Kalle" som utför samma jobb, jag menar, företaget betalar ju honom. Mig får företaget betalt för. För lets face it, dom tänker inte erbjuda mig jobb, de tjänar ju hellre pengar.

Dags att lämna detta blåa landet tror jag, och komma tillbaka när människor har samma värde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0