Stadskörning och utgång

Ikväll har jag och mamma äntligen tagit oss in till stan så jag fick testa på stadskörning. Vi väntade till efter kl 18 så det var lite lugnare tempo, det gick okej, men det måste tränas mer. Missade helt en bil som kom från höger så det var tur att han körde sakta och hann reagera. Jag var nog för fokuserad på att se om det var enkelriktat på vägen till vänster.

I torsdags fick vi besök av Tommy. Helgen brukar springa förbi fortare än vanligt när nichlas är ledig och denna helg var inget undantag. I fredags drog jag med N och T och Bell på himlabadet. Hade mysigt och kom över min skräck att ta Bell helt solo i omklädningsrummet, allt var ju jättesmidigt för småbarnsföräldrar! På lördag kom min underbara mamma och hämtade Bell och baby. Det var dagen D, vi skulle vara ifrån Bell en hel natt. För första gången! Hur gick det då? Det gick alldeles strålande, när mamma väl hade ringt och berättat att Bell somnat slappnade jag av och kunde njuta av en kväll på stan. Det blev många drinkar, många skratt, och subway på småtimmarna. Sen kom det bästa av allt, jag fick ligga till 11.30, då vaknade jag själv, inga skrik, inget gnäll. Och framförallt inte bakis!!! Och det är väldigt stort, jag brukar alltid bli bakis som en gris och spy. Men inte denna gång och det tackar jag för!
Ostörd nattsömn och ingen skallebank, vad mer kan man begära?!!

På söndagen var det underbart att pussa på min älskade dotter igen såklart! Ny tankad energi hade jag också!

Nu verkar det vara dags för middag ;)

Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0