Prematur

Ja så låter framtiden ett tag framöver. Efter två dagar på observation blev jag äntligen hemskickad strax innan lunch tisdag 20/8. Överlycklig och utsvulten hann jag få kramas med bell och N och svulsta i mig både lunch och middag innan det var dags att ta tag i verkligheten igen. Något började sippra vid 13 tiden efter jag kommit hem.. Och fortsatte hela dagen, så efter middagen tog jag tjuren vid hornen och ringde förlossningen. Kom in igen.. Orden jag egentligen inte ville höra, men anade att de skulle komma. Jag som kunnat döda för en natt i våran säng med min fina familj. 19.26 stod jag i p-huset och tryckte på hiss knappen.

Kommer in på FL och bm vill titta på bindan som jag fyllt till 1/3 på vägen in i princip. Hon var av modellen erfaren och kunde med all säkerhet säga att det var fostervatten.

På med CTG igen, sen tas tempen, urinprov, odling i puppiluringen och blodprov. Doktorn kommer in och berättar på ett ungefär vad som kommer ske.
-inlagd minst två dygn med strikt sängläge förutom toa besök, följt av lyssning efter hjärtljud efteråt.
- kortison spruta x2
-penicillin för att utesluta infektion

Sen berättar doktorn att helst vill man att bebis är kvar till v 34, och jag är i 32+4 nu. Man kommer göra allt för att stoppa förlossning men vi måste ställa in oss på att bebis kommer bli prematur.

Jag är alltså själv under hela tiden men det är ju för att N måste ju ta hand om vår prinsessa! Han kommer såklart in när det händer något.

Som tur är är alla med undantag för någon enstaka personal helt fantastiska! De försöker berätta lite mer ingående vad som kan hända och vad som kommer hända. Vi ska tex få hälsa på på neo avd för att mentalt vara lite mer förberedd, just nu ligger bebis med stjärten neråt, och vändningsförsök går inte då det är så lite fostervatten. MEN! Kroppen är ett under och det kan ff bildas nytt fostervatten. Men gör det inte det så är kejsarsnitt enda utvägen..

Kl är just nu 05.17 och jag känner inte alls att kropp och knopp vill samarbeta och sova. Men jag lär väl försöka.. Igen.

Hej så länge!

Jo just ja, frivilliga att bjuda mig på lunch och middag gärna från donken, subway och liknande, skicka ett sms för att få reda på min beställning. Man måste även kunna köra ut maten till rum 12 på BB. Tack på förhand!#less#på#sjukhusmat/roadkill


Kommentarer
Postat av: linda

Hej tjejen!
Hoppas allt går bra för dig. Dom på neo avd är underbara tar väl hand om en å bryr sig om. Hoppas den lill* vänder sig så du få föda vaginalt, annars är kejsarsnitt inte så illa. Tänker på dig och hoppas allt löser sig till set bästa. Kramar

2013-08-21 @ 06:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0