Uttråkad

Ja som för alla andra så händer det en del mellan gångerna man skriver. Och i skrivandets stund ligger jag i ett kalt och tråkigt rum med endast Simpsons som sällskap. Jag ligger mao på BB men med bebis kvar i magen.
Det började i onsdags när man med ul tyckte att fostervatten mängden var lite i underkant. Hemskickad med tid en vecka senare. Så igår började (ursäkta) flytningarna bli väldigt rikliga och vissa var blodblandade.. Ringde och rådgjorde, och fick rådet att avvakta ifall det kom mer blod.
Natten lugn, morgon likaså. Sen vid 11.30 kom det färskt blod när jag gick på toa. Och här tvekas inte utan jag ringde på en gång och fick komma in.
Först togs CTG, som var normal vad jag förstod. Sedan utvändigt ul, ff lite fostervatten men inom ramen för normalt. Sen gyn undersökning och vaginalt ul. Doktorn kunde inte se var blodet kommer ifrån och för att få en bättre koll på vad som händer så är jag alltså kvar på observation. Har order att ligga i sängen och endast kliva upp för att kissa, och när jag kissat måste jag ringa på klockan för att en bm ska lyssna på bebis hjärtljud.

Så här ligger jag nu så ofantligt uttråkad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0