Bakslag

Efter att läkaren gett order om avdrag så tog Leia två steg bakåt och blev trött och helt ointresserad av bröstet. Hon blev också alltmer gul så i 36 timmar fick hon sola. Vi trilskas med amningen och jag försöker lugna mig själv och lyssna på personalen som säger att de flesta prematur barn har en sk tröttvecka där de sover mest hela tiden.. Och dom tror Leia är i sin vecka nu..

Jag har sådan hemlängtan nu så jag funderar återigen på att helt lägga ner amningen. För det är i stort sett bara den som hindrar att vi får åka hem.. Nu håller hon värmen själv, hon har solat och alla prover och värden är bra och hon går upp i vikt som hon ska..
Som ni hör så är det bara principen att bröstmjölken ska vara mirakel kur som hindrar mig från att ge upp. Jag vet ju att för prematur barn så är varje droppe bröstmjölk ovärderlig..
MEN.. Jag mår inte bra av att vara här. Jag äter dåligt, dricker dåligt och magen strejkar så jag får springa på toa när jag ätit..

Det där jävla valet och kvalet.. Jag ska iaf kämpa med amning till måndag, sen får jag se om jag skjuter upp beslutet mer eller bara ger upp.

Kan man inte bara få ett tecken från någonstans hur man ska göra..

Suck.


Kommentarer
Postat av: Faster Eva

Prata med nån i personalen som du kan känna att du kan prata med, annars frågar du Björn Stiernstedt eller Anette Sjöberg (tror jag hon heter) det är två bra läkare, Björn finns kvar vet jag, men prata med dom om att få åka hem på permission med din lilla prinsessa ett par dygn, sen komma tillbaka för vägning och ev. utskrivning, ska du behöva hålla på så där finns ju risken att du tappar mjölken. Björn o Anette är två otroligt duktiga läkaren inom prematura barn. Bara ett råd från en som också gått detta. Kostar inget att fråga.

2013-09-08 @ 10:29:29
Postat av: Ida

Du är inte ensam om dom tankarna.. Du kanske kom ihåg hur jag bollade fram och tillbaka.. Hella. Om du mår dåligt ska du inte fortsätta med amningen. INGEN kommer tycka du är en sämre mamma eller att du gett upp. Det är bättre att ha en mamma som är glad och mår bra, och som ger sitt barn ersättning. Än en mamma som mår dåligt och är trött för att kämpa ut lite bröstmjölk.. Pok!

2013-09-10 @ 08:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0