Sommarvärme

Söndagkväll som vanligt. Av någon outgrundlig anledning är det söndagar jag får för mig att skriva av mig lite. Jag avslutar veckan kan man säga :)

Dagarna rullar på som vanligt, och speciellt när värmen och solen smyger sig fram och herrn i huset är ledig, då rullar dagarna alldeles för fort. Vi har hunnit med lite i helgen iaf. Städat bort allt skrot som legat på vår grusgång, fortsatt gräva bort lite gräs så vi kan få dit den efterlängtade poolen. Men mest har vi njutit. Jag har haft besök av min underbara vän Sussie. Vi gjorde en tripp till smacken och letade drivved och annat skoj, vi hann även med att posa med naturistbad skylten. Vi har skrattat så tarmarna knutit sig och ätit godsaker. 

I fredags var jag och lämnade blodprov så på onsdag är det tänkt att domen ska komma. Nervös är jag kan jag lova. Men egentligen ingen ide att tänka på det eftersom jag inte kan påverka resultatet. 

Snart är det dags för dop också, och jag hoppas att de inbjudna hör av sig i tid så jag kan planera lite. Sista dagen är på lördag så det är ju några dagar kvar att fundera :)

Leia sitter själv nu och det är en otrolig lättnad, för det innebär att hon kan vara lite mer aktiv ute. Jag kan sätta henne på en filt med lite leksaker och på så vis hinna ägna några minuter åt bell. Och baby och bollen såklart. Krypandet är mer ett konstant viftande och sprattlande på mage. Hon kan åla sig bakåt och i cirklar men att ta sig framåt är fortfarande en gåta för henne. Min lilla klotjohanna!

Vi håller just nu på att tillfriskna från en riktigt elak förkylning som inneburit astmaspray för bell, oftare än vanligt. Men även ett akuten besök och konstaterad krupp på leia. Själv har jag snutit sönder min näsa och den ser ut att ömsa skinn just nu. Very nice.. NOT!

Mina två prinsessor har chockat sina föräldrar och sovit genom hela natten två nätter på rad nu så vi hoppas den trenden är här för att stanna. 

Äh nu har jag tryckkramp i tummen av allt skrivande. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0